Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, bayramın ilk gününde kurban kesimi sırasında yaralanan 13 bin 513 vatandaşın hastaneler ile sağlık merkezlerine müracaat ettiğini bildirdi.

Aydın'da her yaştan sanatseverin eserleri görücüye çıktı
Aydın'da her yaştan sanatseverin eserleri görücüye çıktı
İçeriği Görüntüle

I M G 7921-1Verilere göre en fazla başvuru Ankara, İstanbul ve Konya’da kaydedildi. Kurban kesimi sırasında yaşanan yaralanmaların büyük bölümünün ehil olmayan kişilerce yapılan kesim işlemlerinden kaynaklandığını belirtti. Özellikle büyükbaş hayvan kesimlerinde kontrolsüz müdahale, dikkatsiz bıçak kullanımı ve yetersiz ekipman nedeniyle ciddi yaralanmaların meydana geldiği ifade edildi.

I M G 7972Acil servislerde en sık el ve parmak kesileri, tendon yaralanmaları ile düşme ve ezilme kaynaklı travmaların görüldüğü kaydedildi. Yetkililer, bayram süresince vatandaşların kurban kesim işlemlerini profesyonel kişiler aracılığıyla ve belirlenen uygun alanlarda gerçekleştirmesi gerektiğini vurguladı.

I M G 7953-1Sağlık Bakanı Memişoğlu, açıklamasında sağlık çalışanlarına teşekkür ederek, vatandaşları daha dikkatli olmaya çağırdı.

Muhabir: Haber Merkezi