Aydın’daki bir otelde gerçekleştirilen programa Yeşilay Aydın İl Başkanı Sencer Gündüz ev sahipliği yaptı. Programda, şubenin yürüttüğü projeler, farkındalık faaliyetleri ve bağımlılıkla mücadele alanındaki çalışmaları hakkında bilgi verildi.

AK Parti’den “dayanışma meclisi” toplantısı
AK Parti’den “dayanışma meclisi” toplantısı
İçeriği Görüntüle

BAĞIMLILIKLA MÜCADELEDE TOPLUMSAL DAYANIŞMA VURGUSU

Bağımlılıkla mücadelenin yalnızca kurumların değil, toplumun tüm kesimlerinin ortak sorumluluğu olduğunu belirten Gündüz, basının bu süreçte üstlendiği rolün önemine dikkati çekti. Gündüz, “Aydın Yeşilay Şubemiz ise 2018 yılında kurulmuş, geçen süre içerisinde her geçen gün daha da güçlenerek ilimizin önemli sivil toplum kuruluşlarından biri haline gelmiştir. Bugün Atatürk Kent Meydanı’nda bulunan modern şube merkezimizde; gençlerimizin fikirlerini özgürce paylaşabilecekleri, sosyal faaliyetler gerçekleştirebilecekleri, projeler üretebilecekleri ve kendilerini geliştirebilecekleri bir yaşam alanı sunuyoruz” dedi.

SAĞLIKLI VE GÜÇLÜ BİR GELECEĞE

Başkanlık görevini 2024 yılından bu yana yürüttüğünü belirten Gündüz, “Bu büyük sorumluluğu yürütmenin gururunu yaşıyorum. Yönetim kurulumuz, gönüllülerimiz ve üyelerimizle birlikte tek hedefimiz; çocuklarımızın, gençlerimizin ve toplumumuzun bağımlılıklardan uzak, sağlıklı ve güçlü bir geleceğe ulaşmasına katkı sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda Aydın’ın dört bir yanında çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İlçelerimizde temsilcilikler kuruyor, her ilçemizde Yeşilay’ın sesini duyurmak, her vatandaşımıza ulaşmak için gayret gösteriyoruz” ifadelerini kullandı.

I M G 0153Aydın Valiliği başta olmak üzere birçok kamu kurumu ile iş birliği içerisinde bağımlılıkla mücadele faaliyetleri yürüttüklerine değinen Gündüz, “Aydın Valiliği başta olmak üzere, Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Aydın İl Sağlık Müdürlüğü, Aydın Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Aydın Denetimli Serbestlik Müdürlüğü, İl Emniyet Müdürlüğü. İl Jandarma ve Aydın Adnan Menderes Üniversitesi başta olmak üzere birçok kurumla iş birliği içerisinde bağımlılıkla mücadele faaliyetleri yürütülmektedir. Özellikle çocuklarımız ve gençlerimiz için büyük önem verdiğimiz “Benim Kulübüm Yeşilay” çalışmalarıyla okullarımızda öğrencilerimizle bir araya geliyor, sağlıklı yaşamı ve bağımlılıklardan uzak durmanın önemini anlatıyoruz. Bunun yanında yıl boyunca önemli gün ve haftalarda çeşitli etkinlikler düzenleyerek toplumumuzda farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz” dedi.

ŞEHRİN HER YERİNDE YEŞİLAY ANLATILIYOR

Yeşilay Danışmanlık Merkezi (YEDAM) aracılığıyla alkol, tütün, madde, kumar ve teknoloji bağımlılığı alanlarında ücretsiz psikososyal destek hizmeti sunduklarını belirten Gündüz, “Bu alanlarda ücretsiz ve gizlilik esasına dayalı psikososyal destek hizmeti sunuyoruz. Uzman psikolog ve sosyal hizmet uzmanlarımız tarafından yürütülen bu hizmetten 12 yaş ve üzerindeki bireyler faydalanabilmektedir. Destek almak isteyen vatandaşlarımız Alo 115 Yeşilay Danışmanlık Hattı üzerinden bizlere ulaşabilmektedir. Aydın Yeşilay İl Başkanlığı olarak sadece kurumlarla değil, esnaflarımızla, vatandaşlarımızla, gençlerimizle ve ailelerimizle de sürekli temas halinde olmaya çalışıyoruz. Şehrimizin her noktasında Yeşilay’ı anlatıyor, yaptığımız çalışmaları paylaşıyor ve bağımlılıkla mücadelede toplumsal dayanışmayı güçlendirmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.

Öte yandan Gündüz, “Çünkü biz biliyoruz ki bağımlılıkla mücadele yalnızca bir kurumun değil, toplumun tüm kesimlerinin ortak sorumluluğudur. Bu mücadelede basınımızın desteği ise son derece kıymetlidir. Sizlerin aracılığıyla verdiğimiz mesajların daha geniş kitlelere ulaşacağına inanıyoruz. Ben, Aydın Yeşilay İl Başkanı Sencer Gündüz olarak; çocuklarımızın, gençlerimizin ve geleceğimizin bağımlılıklardan uzak, sağlıklı ve özgür bir yaşam sürmesi için elimden gelen tüm gayreti göstermeye devam edeceğim. Yönetim kurulumuz, gönüllülerimiz ve temsilciliklerimizle birlikte Aydın için, geleceğimiz için ve bağımsız nesiller için çalışmayı sürdüreceğiz” ifadelerine yer verdi.

Muhabir: Haber Merkezi