Bozdoğan’ın Yazıkent Mahallesi’nde devam eden TOKİ Konutları inşaatında çalışan 23 işçi, taşeron firmalar tarafından yaklaşık 6 aydır maaş ve hak edişlerinin ödenmediğini iddia etti.
Toplam 2 milyon 100 bin lira alacaklarının bulunduğunu ileri süren işçiler, daha önce yetkililerle yaptıkları görüşmelerden sonuç alamadıklarını belirterek eylemlerini sürdürdü.
ÖDEME SÖZÜNÜN YERİNE GETİRİLMEDİĞİNİ İDDİA ETTİLER
İşçiler, önceki gün taşeron firma yetkilileriyle yapılan görüşmelerde alacaklarının ödeneceği yönünde kendilerine söz verildiğini öne sürdü. Bu açıklamanın ardından eylemlerini sonlandırdıklarını aktaran işçiler, belirtilen tarihte hesaplarına herhangi bir ödeme yapılmadığını ve verilen taahhüdün yerine getirilmediğini iddia etti.
Ödemenin gerçekleşmediğini savunan işçiler ile taşeron firma temsilcileri arasında yeniden gerginlik yaşandı. Bunun üzerine işçiler, seslerini duyurmak amacıyla yeniden inşaatın çatısına çıkarak eylem başlattı. İhbar üzerine bölgeye sevk edilen ekipler, şantiye çevresinde güvenlik önlemi aldı. Çatıdaki eylemlerini sürdüren işçiler, maaş ve hak edişlerinin eksiksiz şekilde ödenmesini talep etti.
SORUNUN ALT TAŞERON FİRMALARLA İLGİLİ OLDUĞU ÖĞRENİLDİ
Öte yandan edinilen bilgiye göre, TOKİ bünyesinde görev yapan personelin maaşlarında herhangi bir aksama yaşanmadığı, ödeme sorunlarının alt taşeron firmalarda çalışan işçilerin alacaklarından kaynaklandığı belirtildi.





